Shopping photos…

In the past few days I’ve been shopping quite a few photos; laying the foundation of a database for my photos, textures, patterns and so on…and I feel it’s gripping me quite strongly. You see, when I went to study in Leiden, my major was Book and Publishing. So, I got introduced to Desktop Publishing quite early on. At the time I had little experience with computers and I had a rough time with Pagemaker, but I’ve worked with DTP software ever after. I just never really got the finesse of the software. But this time, I’m getting the finesse all right! And it’s a kick!

It allows me to finally get what I have in mind onto paper. I love illustrating, but I’m poor at drawing. Not poor for hobby drawing, but poor for professional drawing. And I’m too lame to take art classes. You see, I HATE vases with flowers. And I’m not sure about sketching naked people either. And when I’m shopping my photos, I have to be honest and admit: drawing is sooooo slow compared to digital art! hehehe…

So, I’m putting in a huge effort to really get the finesse of Photoshop this time…and Illustrator’s next. I’m loving it and I can’t wait to learn more…can’t wait to incorporate what I’ve learned into my art… And the endless possibilities of incorporating my poetry in my art!!! Just imagine! And working my handdrawn elements into digital art!

…..just one night before I can get back at it again!

De afgelopen dagen heb ik nogal wat foto’s geshopt; een begin gemaakt met het aanleggen van een database van mijn foto’s, texturen en patronen enz. En ’t is geweldig! Toen ik in 1995 in Leiden Engels ging studeren, was mijn hoofdrichting Book and Publishing. Ik kwam dus al heel vroeg in contact met DTP. Destijds had ik zo weinig ervaring met beeld- en documentbewerking dat ik veel moeite had met programma’s als Pagemaker, maar sindsdien heb ik het beeldbewerken nooit losgelaten. En hoewel ik redelijk goed uit de voeten kon met de uitgebreide programma’s, leerde ik nooit de fijne kneepjes van het vak. Deze keer komen de fijne kneepjes één voor één aan bod! En dat geeft een kick!

Eindelijk lukt het om op papier te krijgen wat in mijn hoofd zit. Ik heb een passie voor illustreren, maar ik ben geen getalenteerd tekenaar. Goed genoeg voor een hobbyist, maar niet goed genoeg voor een professioneel tekenaar. En ik heb een enorme weerstand tegen tekenlessen. Ik HAAT stillevens tekenen (de welbekende en door mij zo verafschuwde vaas met bloemen, bijvoorbeeld). En naakte mensen schetsen…hmmm, ik weet het niet. En daarbij, als ik eerlijk ben, moet ik toegeven dat het tekenen  en schilderen zooooooo langzaam gaan vergeleken bij het maken van digitaal werk!

Het is dus even hard werken, maar deze keer wil ik de fijne kneepjes van Photoshop onder de knie krijgen…en daarna is Illustrator aan de beurt. ’t Is heerlijk om te doen en ik kan niet wachten om nog meer te leren….en dat te verwerken in mijn werk. En stel je eens de eindeloze mogelijkheden voor die het biedt voor het verwerken van mijn gedichten…en handgetekende elementen verwerken in een digitaal stuk…

…morgen mag ik weer!

